Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Увага, суд перейменовано з Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Фабула судового акту: В ході перевірочних заходів, Нацполіцією було встановлено факт використання транспортного засобу з іноземною реєстрацією (на іноземних номерах) «FORD FOKUS», а саме - керування таким ТЗ особою, що вже притягувався до адміністративної відповідальності, ч. 1 ст. 122 та ч.1 ст. 126 КУпАП. Перевіркою згідно бази даних АСМО «Інспектор» було встановлено, що вказаний вище ТЗ був ввезений 06.10.2018 року у зоні діяльності Волинської митниці на митну територію України в митному режимі «тимчасове ввезення» до 1 року.
Таким чином, водій керував транспортним засобом ввезеним на митну територію України у митному режимі «тимчасове ввезення» до 1 року, при чому, загальна сума несплачених митних платежів, яка мала бути сплачена при ввезенні вказаного транспортного засобу в митному режимі «Імпорт» на територію України, становила 184 140 грн.
І суд першої інстанції притягнув водія до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачені ст. 485 МК України, застосувавши до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить 92070 грн 14 коп.
Так, суд констатував, що водій використовував транспортний засіб з іноземною реєстрацією «FORD FOCUS», ввезений 06.10.2018 іншою особою на митну територію України у митному режимі «тимчасове ввезення» до 1 року, стосовно якого були надані пільги по сплаті митних платежів, в інших цілях ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Суд апеляційної інстанції підтримав вказане рішення, попри доводи апелянта-водія. Щодо порушення митних правил Кропивницький апеляційний суд зазначив:
Відповідно до ч.8 ст.264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з п.п.1,4 ч.1 ст.266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу.
Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.
Тобто, декларант зобов`язаний заявити відомості про товари, які мають містити достатній перелік інформації для їх розпізнання та однозначного віднесення до коду згідно зУКТЗЕДу кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення, згідно з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.
Відповідно до ст.485 Митного кодексу України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Частиною 1 статті 266 Митного кодексу України встановлено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, у випадках, визначених Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X Кодексу.
Відповідно до ч.5 ст. 380 МКУ - тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.
Отже у цій справі: За інформацією відділу митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД загальна сума несплачених митних платежів, яка мала бути сплачена при оформленні вказаного автомобіля у вільний обіг на території України, становить 184140, 28 грн.
При цьому, було доведено факт використання водієм автомобіля марки «FORD FOCUS», з іноземною реєстрацією, який ввезений на митну територію України у митному режимі «тимчасове ввезення» зовсім іншою особою, яка мала пільги по сплаті митних платежів.
Цей факт було доведено протоколом про порушення митних правил; копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, постановами про притягнення водія до адміністративної відповідальності, листами Управління превентивної діяльності НПУ; листами митниці; витягом за даними диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску.
Таким чином, вищевказані письмові докази у сукупності, на думку апеляційного суду з об`єктивністю свідчили про винуватість водія у порушенні митних правил, що призвело до накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить 92070 грн 14 коп.
Джерело: Протокол

