flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відкритий лист Голові Верховної Ради України

28 квітня 2015, 12:55

 

 

Новоград-Волинський міськрайонний суд

Житомирської  області

11700, м.Новоград-Волинський, вул. Івана Франка 31; тел. 2-10-51;

E-mail:inbox@nv.zt.court.gov.ua

 


№ ____________  від 27.04.2015 року

 

Голові Верховної Ради України

Гройсману В.Б.

 

01008, м.Київ,

вул.Грушевського, 5

 

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

 

Судді Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області звертаються з пропозицією щодо внесення змін до проекту Закону України «Про державну службу» з метою недопущення зменшення оплати працівникам апарату суду та позбавлення статусу державного службовця помічників суддів з огляду на наступні обставини.

У Верховній Раді України 30.03.2015 за № 2490 зареєстровано проект Закону України "Про державну службу", внесений на розгляд Кабінетом Міністрів України (далі - проект Закону).

Частиною третьою статті 3 проекту Закону передбачається, що дія цього Закону не поширюється, зокрема, на помічників суддів.

Статтею 154 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" визначено статус і умови діяльності помічників суддів. Так, статус помічника судді визначається, у тому числі, Законом України "Про державну службу", тобто помічник судді є державним службовцем.

Враховуючи зазначене, пункт 3 частини третьої статті 3 проекту Закону суперечить статті 154 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та в разі прийняття проекту Закону в цілому як закон, зазначене спричинить колізію правових норм і створить суперечливість застосування таких норм на практиці.

Згідно зі статтею 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється шляхом поділу її на законодавчу, виконавчу та судову. Суддя відповідно до зазначеної норми Конституції України та Закону України "Про судоустрій і статус суддів" є носієм судової влади, тобто особою, яка здійснює державну владу.

Помічник судді, що також передбачено Законом України "Про судоустрій і статус суддів", здійснює ті функції, які з огляду на статтю 154 цього закону покликані сприяти в реалізації суддею своїх обов'язків, передбачених Конституцією та законами України. Таким чином, обсяг і характер роботи помічника судді не може виходити за межі реалізації суддею державної влади шляхом здійснення ним правосуддя.

Крім того, до обов'язків державного службовця, передбачених статтею 8 проекту Закону, належить запобігання виникненню конфлікту інтересів під час проходження державної служби (пункт 11 частини першої статті 8 проекту Закону). Ненадання статусу державних службовців помічникам суддів, як це передбачено пунктом 9 частини третьої статті З проекту Закону, призведе також до того, що дія Закону України "Про запобігання корупції" не поширюватиметься на цю категорію осіб і дозволить їм уникати, зокрема, обов'язку, передбаченого пунктом 11 частини першої статті 8 проекту Закону, що не можна визнати правильним. Відсутність спеціального закону, яким би передбачався статус таких осіб, призведе не тільки до зниження ефективності дії Закону України "Про запобігання корупції", а й до повної відсутності законодавчих норм, якими б визначався правовий статус помічника судді.

З огляду на вище викладене зазначеного, законодавча пропозиція щодо виведення зі сфери дії Закону України "Про державну службу" помічників суддів є необгрунтованою. Надання помічникам суддів статусу державного службовця з огляду на виконувану ними роботу, яка за своїм змістом не виходить і не може виходити за рамки здійснення судом правосуддя, відповідатиме змісту державної служби, визначеному в статті 1 цього проекту Закону.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 147 Закону України   "Про   судоустрій   і   статус   суддів"   розмір   посадового   окладу державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.

Зазначену норму чинного Закону України "Про судоустрій і статус суддів" підпунктом 7 пункту 4 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" проекту Закону пропонується виключити, що суперечить статті 22 Конституції України, оскільки таким чином може бути суттєво зменшено належний рівень оплати праці працівників апарату суду.

 Так, статтею 22 Конституції України передбачено недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів. Аналогічна позиція викладена в статті 64 Конституції України, відповідно до якої конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Враховуючи зазначене, категорично неприпустимим та таким, що порушує гарантовані Конституцією України права працівників апаратів судів, є виключення підпунктом 7 пункту 4 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" проекту Закону абзацу другого частини першої статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".

 

Беручи до уваги вищевикладене, з метою недопущення зменшення оплати працівникам апарату суду та  позбавлення статусу державного службовця помічників суддів, звертаємось  з пропозицією щодо внесення змін до проекту Закону України "Про державну службу" (зареєстрованого у Верховній Раді України 30.03.2015 за № 2490), а саме:

-         до пункту 3 частини третьої статті 3 шляхом виключення слів "помічників суддів";

-         до пункту 4 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" шляхом виключення підпункту 7.

Сподіваємось на  розуміння та сприяння.

 

 

 

За дорученням суддів

 

З повагою

 

Голова Новоград– Волинського міськрайонного суду

Житомирської області                                                     О.М.Коцюба