flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відкритий лист

28 квітня 2015, 12:58

 

Новоград-Волинський міськрайонний суд

Житомирської  області

11700, м.Новоград-Волинський, вул. Івана Франка 31; тел. 2-10-51; E-mail:inbox@nv.zt.court.gov.ua

 

 

№ ____________  від 21.04.2015 року

Президенту України

Порошенку П.О.

01220, м.Київ, вул.Банкова, 11

 

Прем’єр-міністру України

Яценюку А.П.

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 12/2

 

Голові Верховної Ради України

Гройсману В.Б.

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 5

 

Депутатам Верховної Ради України

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 12/2

 

Кабінету міністрів України

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 12/2

 

Уповноваженому Верховної Ради України

з прав людини

Лутковській В.В.

01008, м.Київ, вул.Інститутська, 21/8

 

Міністру Юстиції України

Петренку П.Д.

01001, м.Київ, вул.Городецького, 13

 

Голові Державної судової

адміністрації України

Холоднюку З.В.

01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5

 

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

 

Працівники апарату Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області приєднуються до звернень інших судів України щодо вжиття заходів для вирішення критичної ситуації у сфері виплати заробітної плати працівникам апарату суду з огляду на наступні обставини.

Заробітна плата є основним джерелом доходів державних службовців. Відповідно до заборон, установлених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 № 3206-УІ, державний службовець позбавлений можливості отримувати додатковий прибуток від суміщення діяльності на державній службі з іншими видами оплачуваної діяльності, окрім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту. Підприємницька діяльність також заборонена, що є складовою антикорупційної політики.

Водночас, темпи поглиблення економічної кризи, стрімке зростання цін на комунальні тарифи й товари першої необхідності призвели до того, що розмір заробітної плати працівників апарату суду не забезпечує належний рівень їхнього життя, суперечить вимогам сьогодення.

  В минулому році законодавець звернув увагу на проблеми оплати праці працівників апарату суду. Так, Закон України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року, містив п. 59 Прикінцевих положень закону, який доповнив ч. І ст. 144 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» абзацом 2 такого змісту: «при цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до 6 категорії посад державних службовців установлюється в розмірі 30 % посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюється з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців».

Вказане положення Закону набрало чинності 26.10.2014 року, абзацом 3 п.п. 2 п. 13 розділу 13 Перехідних положень вказаного Закону Кабінет Міністрів України був зобов’язаний у двомісячний строк з дня наступного за днем опублікування цього Закону, тобто до 25.12.2014 року внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом, у тому числі з метою: забезпечення збільшення видатків Державного бюджету України на оплату праці працівників апарату судів та встановлення їм посадових окладів у розмірі не меншому за передбачені Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Однак, зазначена норма Закону так і не була приведена в дію.

Слід зазначити, що ч. І ст. 147 Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд», який набрав чинності 28.03.2015 року, розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Також зобов’язано Кабінет Міністрів України у 3-місячний строк з дня набрання чинності  привести  нормативно-правові акти у відповідності із цим Законом України.

Усвідомлюючи, що вже з 28.03.2015 року працівникам апаратів судів доведеться нараховувати гідний та достойний посадовий оклад, Кабінетом Міністрів України 30.03.2015 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроект « Про Державну службу»  №2490 від 30.03.2015р., яким передбачено скасування абзацу 2 частини 1 статті 147 ЗУ «Про судоустрій та статус суддів» (Матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи). Так, передбачено виключити абзац наступного змісту: «При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.»

Звертаємо вашу увагу, що у випадку, якщо буде проголосовано  за такий законопроект з вищевказаними змінами в Законі України «Про судоустрій та статус суддів», то працівники апаратів судів і надалі залишаться найменш оплачуваними посадами серед усіх державних службовців України, із посадовим окладом -1218 грн.

Зазначені дії законодавців є несправедливими і дискримінаційними стосовно працівників апарату суду, посадовий оклад яких залишається на рівні однієї мінімальної заробітної плати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів». Разом з тим, посадовий оклад судді місцевого суду, після скасування  обмежень, тепер становить 10 мінімальних розмірів заробітної плати.

Така різниця є несправедливою, оскільки саме працівники апарату суду забезпечують належне функціонування судової системи, адже саме завдяки їм учасники судового процесу мають взагалі можливість зареєструвати позов чи заяву, отримати судову повістку чи повідомлення, завдяки секретарю судового засідання може бути взагалі проведено судове засідання, завдяки помічникам суддів може бути виготовлено проект судового рішення, завдяки працівникам канцелярії учасники процесу можуть отримати судове рішення. Тобто працівники апарату суду також забезпечують повне функціонування судової системи.

Виникає питання, чому на видатки для вищих посадовців в бюджеті передбачені кошти, а видатки на оплату працівників апарату суду на сьогодні не передбачені?

          Ми розуміємо, що держава переживає нелегкий період свого розвитку, в який потребує від усіх громадян розуміння складної економічної ситуації. Ми виступаємо проти соціальної несправедливості й вимагаємо поваги до своєї щоденної, не менш важливої для судової системи, праці, значення якої остаточно нівелювалося реєстрацією проекту Закону «Про Державну службу» № 2490 разом із скасуванням обмеження максимального розміру заробітної плати високопосадовців.

Оплата праці працівників апарату суду втратила свою стимулювальну функцію, оскільки заробітна плата тепер майже не залежить від кваліфікації персоналу та фактичних результатів праці. З цієї причини суди втрачають працівників із високою кваліфікацією та багаторічним досвідом роботи в судовій системі.

Гідна заробітна плата працівників апарату суду - не тільки запорука належного рівня судової діяльності, але й стабільні відрахування з бюджету для формування соціальних фондів та забезпечення соціального захисту населення.

Беручи до уваги вищевикладене, з метою збереження кадрів, заохочення юристів до роботи у судових установах та запобігання погіршенню діяльності судів, просимо вас:

-   вжити  дієвих заходів щодо приведення Кабінетом Міністрів України положень постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 №268 у відповідність із чинним Законом України «Про судоустрій і статус суддів» (у редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 № I92-VIII);

-   внести зміни до проекту Закону «Про Державну службу» від 30.03.2015 №2490, що полягають у виключенні з розділу X Прикінцевих та перехідних положень цього законопроекту підпункт 7 пункту 4, який стосується виключення абзацу 2 частини 1 статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» такого змісту: «При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців».

 

Сподіваємось на  розуміння та сприяння.

 

 

 

 

З повагою

за дорученням працівників апарату

Новоград–Волинського міськрайонного

суду Житомирської області

керівник апарату  суду                                                                                      С.В.Панасюк